לאחר שלא נבחר לרמטכ"ל: אייל זמיר – מנכ"ל משרד הביטחון

קובי פינקלר No Comments on לאחר שלא נבחר לרמטכ"ל: אייל זמיר – מנכ"ל משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט החליט למנות את אלוף במיל' אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (שני) למנות את אלוף במיל' אייל זמיר לתפקיד מנכ״ל משרד הביטחון. זמיר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ״ל היוצא אלוף (מיל׳) אמיר אשל ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה. זמיר היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל בסבב האחרון, אך מי שנבחר לבסוף ע"י שר הביטחון גנץ הוא אלוף הרצי הלוי.

אייל זמיר (57), שירת במשך 38 שנים בצה״ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים. הוא בוגר הפנימיה הצבאית לפיקוד והחל את דרכו בחיל השריון שם ביצע שורת תפקידי פיקוד כלוחם וקצין בתקופת האניתיפאדה הראשונה והשנייה ובלחימה ברצועת הביטחון בדרום לבנון.

במהלך שירותו שימש בין היתר כמפקד חטיבת שריון במילואים במסגרתה פיקד על כיבוש העיר ג’נין במבצע ״חומת מגן״, מפקד חטיבת שריון 7, כמפקד אוגדת המילואים 143, וכן כמפקד האוגדה הסדירה 36.

בהמשך, שימש כראש מטה זרוע היבשה, בשנים 2012-2015 שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר מכן שימש כמפקד פיקוד הדרום שם הוביל את המערכה לסיכול המנהרות ההתקפיות החודרות מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל ואת ההתמודדות נגד הפגנות הטרור בגדר המערכת שהחלו באפריל 2018.

בשנים 2018-2021 שירת כסגן הרמטכ"ל תחת הרמטכ״ל אביב כוכבי. בתקופה זו, ריכז את עבודת המטה למימוש התכנית הרב שנתית ״תנופה״ וניהל את כלל הסיוע הצבאי למגזר האזרחי בתקופת מגיפת הקורונה ובמהלך מבצע ״שומר חומות״.

זמיר, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב במדעי המדינה, תואר שני בביטחון לאומי ומדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ובוגר הקורס לניהול (GMP- General Management Program) מאוניברסיטת וורטון בפילדלפיה.

שר הביטחון, יואב גלנט: "אני מברך את אלוף (מיל׳) אייל זמיר העתיד להיכנס לתפקיד מנכ״ל משרד הביטחון בקרוב. זמיר הוא מן המפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה״ל בדור האחרון, מסלול שירותו מרשים והוא הצטיין בכל תפקידיו. היכרותי עם אייל היא ארוכת שנים, הכרתי מפקד מצטיין ומנהל איכותי – אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג. אני משוכנע כי היכרותו עם המערכת הביטחונית על כל רבדיה תאפשר לו השתלבות מהירה בתפקיד.

"תודתי והערכתי למנכ״ל היוצא, אלוף (מיל׳) אמיר אשל, קצין עתיר זכויות, טייס ומפקד ח״א בעבר. לאמיר זכויות רבות לאור תרומתו היחודית ורבת השנים לביטחון מדינת ישראל. אמיר אשל ביצע את תפקידו כמנכ״ל משרד הביטחון במקצועיות ובמסירות והוא ראוי לתודה ולהערכה עמוקה על הישגיו ופעולתו לקידום מערכת הבטחון על כל רבדיה".

מנכ״ל משרד הביטחון היוצא, אלוף (מיל׳) אמיר אשל: "זוהי זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל כמנכ"ל משרד הביטחון, תפקיד שהוא הרבה מעבר לביטחון. בשנתיים וחצי האחרונות פעלנו לחזק את מעמדה האסטרטגי של ישראל בעולם, חיזקנו את היחסים הביטחוניים עם ארה"ב, קידמנו תכניות מו"פ והצטיידות, שיבטיחו את יתרונו האיכותי של צה"ל לשנים רבות קדימה. יזמנו מהלכים רבים לחיזוק נקודת המפגש שבין ביטחון לכלכלה והחברה הישראלית, בהם רפורמת 'נפש אחת', שאת השינוי הדרמטי שהביאה נכי צה"ל כבר מרגישים. פעולות אלה ורבות אחרות התאפשרו בזכות הגוף המיוחד שאין דומה לו ואנשיו המעולים- משרד הביטחון. לאייל ולי היכרות ועבודה משותפת רבת שנים. אני מאחל לו הצלחה רבה ואעמוד לרשותו״.

המנכ״ל המיועד, אלוף (מיל׳) אייל זמיר: "מודה לשר הביטחון יואב גלנט על האמון שנתן בי במינוי זה ומצפה לעבודה המשותפת. למשרד הבטחון תפקיד חיוני בהמשך פיתוח עוצמתה הצבאית, חברתית וכלכלית של המדינה. נפעל בשיתוף פעולה לחיזוק עוצמתו של צה״ל, ארגוני הביטחון, התעשיה והחברה הישראלית. מצפה לעבוד עם עובדי משרד הביטחון, שמהיכרותי רבת השנים עימם, הינם אנשי מקצוע מסורים וחדורי תחושת שליחות. מברך את אמיר אשל, מנכ״ל המשרד המכהן על תרומתו לביטחון ישראל".



0 תגובות